mandag 30. august 2010

Hjemreisen har startet - Kuala Lumpur dag 1

I dag kan man vel nesten si at hjemreisen har startet, for i dag gikk turen videre til Kuala Lumpur, som vi skal fly fra i morgen kveld. Vi valgte å reise hit en dag tidligere, sånn at vi kan shoppe litt og ikke bare reise de siste dagene. Fant ut i stad at det er 4 gangen vi kommer til Kuala Lumpur og overnatter, så vi trives godt her. Vi kom ikke til hotellet føre rundt halv åtte på kvelden, så vi har ikke hatt tid til å gjøre så mye i kveld. Bare tittet litt i markedet som er rett utenfor hotelldøra vår :-) Mange vil kanskje tenke at det blir mye bråk å bo midt i markedet i Chinatown, men vi hørte ingenting inne på rommet vårt, så det var kjempe bra. Og uansett så slutter vel markedet rundt 23 og vi sover jo aldri føre det uansett.

Ellers så kan jeg jo si med at vi startet dagen med å sove lenge, sov faktisk helt til klokka 10 i dag, pakket sekkene vårt og sjekket ut av hotellet rundt 11. Spiste frokost på kjøpesenteret tvers over veien, handlet litt småting til venner og kjente hjemme, og jeg fikk kjøpt meg litt treingstøy i Nike butikken. Er ikke så lett å finne bra "Fake" treningstøy, så det blir ekte hver gang jeg kjøper det og aller helst fra Nike. Henrik som var letter oppgitt, så at jeg fant meg 3 forskjellige rosa (he he... Ja, det måtte så klart være rosa som er favoritt fargen min) topper og en svart med rosa striper shorts. Rakk også å poste noen postkort føre vi tok taxi til flyplassen rundt kl. 13. Flyet vårt gikk 1405, så vi kom ganske sent til flyplassen, men på innenlandsfly så er det sjekkinn helt til 30 minutter føre avgang, og dette er en veldig liten flyplass, så vi synes det var greit å ikke være for lenge på flyplassen. Bommet jo på det forrige gang vi satt der, da vi skulle til Sandakan, og det var ikke gøy.

Flyturen til Kuala Lumpur var slitsom, mye bråk på flyet og mye turbulens, så jeg klarte ikke å sove. Er også ganske så støl i muskulaturen etter massasjen i går, så klarte ikke å finne noen god måte å sove på :-(

Valgte å ta den nye togmuligheten som er kommet mellom flyplassen og sentrum denne gangen. Litt mer behagelig enn å sitte på en buss i halvannen time.





Her kan dere se Twin towers og Merana KL Tower langt i det fjerne. Det betyr at vi nærmer oss sentrum!!!



Inn her mått vi gå for å finne vårt hotell





Henrik fant seg en kjempe fin porsche klokke som han klarte å prute ganske bra på, skal ikke si kjempe bra, for selgeren så ikke så sint ut, men jeg synes når man klarer å ned over halve prisen av startprisen så er det ganske så bra. Vi fant også noe fint til Christin og Cathrine som de skal få når vi kommer hjem. Jeg fant meg faktisk ingenting, men jeg visste ikke hva jeg hadde lyst på heller. Har 2 stk klokker som jeg er kjempe fornøyde med, så det gadd jeg ikke se på. Ny veske kjøpte jeg meg på Kota Kinabalu, så det var heller ikke interessant. Filmer er litt risikabelt å kjøpe, både fordi det er veldig uloverlig å ta med seg, og så er det stor fare for at det er en veldig dårlig kopi. Ellers så er det jo masse t-skjorter, suvenirer, sko og parfymer til salgs. Men som sagt, fant meg ingenting denne gangen.







Men vi har jo så og si hele dagen i morgen til å titte også, så skal vel ikke se bortifra at jeg kanskje kan finne meg noe inne i sentrum på et av kjøpesenterene eller noe sånt. Vi har jo ikke fly hjem til Norge føre 2205 i morgen kveld, så vi har god tid. Hvis ikke vi blir aksefast her da?!? He He... Leser jo på VGnett at vulkanen på Sumatra har hatt utbrudd, så vi får krysse fingrene for at ikke asken sprer seg sånn som den gjorde med vulkanen på Island. Er jo faktisk naboøya, som dere kan se på bildet.



Finner jeg nett på flyplassen i morgen så blir det en liten oppdatering da også, hvis ikke så tror jeg dette er siste innlegget føre jeg er hjemme. Onsdagen er vi i Brunei, men har ikke tilgang på nett og torsdagen er vi en del timer i London uten nett føre vi lander på Rygge flyplass på kvelden. Men lover å skrive et nytt innlegg etter jeg har kommet hjem med bilder fra rundturen vår i Brunei. Et lite land, med mange fine moskeer, flytende landsbyer osv... (og denne gangen blir det ikke noe soving i kinosalen, he he...)

Ses snart igjen - men enn så lenge - Natta :-)

Ingen kommentarer: