fredag 20. august 2010

Kuala Lumpur - Singapore

Nytt land og litt mer å oppdatere. I dag morges tok vi flyet fra Kuala Lumpu til Singapore, en flytur som tok under 1 time. Var flinke å tok toget og undergrunnen fra flyplassen og til hotellet vårt. Vi bor på Robertson Quay som ligger rett ved Clark Cuay. Som dere ser på bildet så ligger det rett ved elva. Ikke sånn supertfint inni, men det er jo kjempe dyrt å bo på hotell her, så 3 stjernes hotell får holde i 4 dager som vi skal være her!



Trøtte etter all reisingen de siste dagene og litt døgnville ble det et par timer søvn føre vi bestemte oss for å utforske byen litt. Det første vi fant var denne fargerike broen som er rett bortenfor hotellet vårt.



Etter litt gåing frem og tilbake, fikk vi tak i et kart, og bestemte oss for å gå en tur til Chinatown. Som faktisk ikke lå lengere enn rundt 15 minutter gåtur unna. Ellers så er det veldig godt å varmt her nede, rundt 25-27 grader nesten hele dagen, så til og med jeg kan klare med meg kortarmet på kvelden. Har regnet litt i dag, men det var så lite så det ikke var noe problem å gå ute uten paraply.



Typisk kinesisk drage, var litt søt da synes jeg...


Et tempel som vi fant midt inne i Chinatown, skal prøve å få gått inn i det på dagtid en av dagene for å få bedre bilder av det. Tror det er veldig fint, siden det er så mye farger!



Etter litt tusling frem og tilbake i alle gatene som selger klær, elektriske artikler, mat osv, så fant vi ut at vi skulle ta middagen/kveldsmaten vår her i Chinatown, og hva er vel ikke bedre enn en gaterestaurant da?!? Gule plastikk stoler og rødt bord blir jo perfekt :-)



Og noe nytt må så klart prøves!!! Jeg endte opp med dette, Svin fritert med honningsaus og ris til. Var utrolig godt dette også, men ble litt mye for meg, så Henrik fikk litt av det han også.


Henrik kjøpte seg fritert blekksprut med en eller annen saus, lurer på om det var honningsaus han fikk også, men det var derimot ikke så veldig godt. Ingen av oss syntes det, så det er derfor ikke noe jeg anbefaler derer å prøve. Smakte egentlig litt som trøka sjømat... :-(


Vet det kun er først kvelden i Singapore, men litt shopping måtte til alikevel, det ble shotglass som jeg samler på (og ja, dere ser 2 like, men jeg har kjøpt et til Jeanett også).


Og ikke minst et nytt "leketøy" :-) Makrolinse og vidvinkellinse til Canon kameraet mitt. Så nå håper jeg at bildene jeg kommer til å ta blir enda bedre enn jeg hva jeg trodde de skulle bli. Vet jo ikke om jeg ble lurt på prisen, men fikk prutet den ned ganske mye. Fikk 10 års garanti på den, og så får jeg igjen tax'en når vi reiser herifra. Så alt i alt så tror jeg det ble bra.



Og den nye linsa måtte så klart prøves. Selgeren lovte meg at jeg skulle slippe å bruke ekstra blitz når jeg hadde på linsa, og det ser ut som han hadde rett. Dette bildet er tatt, og jeg synes bygningene i bakgrunnen ble ganske så klare. Hadde nok fått de enda klarere med stativ, men det ligger hjemme i Norge, så dette får være godt nok. Tror det går an å klikke på bildet for å få det større, hvis dere ønsker å se hvordan lysene ble.



Ellers så fant Henrik noe spennende på himmelen som måtte utforskes. Klarer dere å se hva det er uten å titte videre med en gang???



Det er fjernstyrte drager med masse lys. De er kjempe kule og de blir flydd nesten hver kveld på plenen rett ved hotellet vårt. Skal se om jeg klarer å få tatt noen bedre bilder i morgen. De ligner jo nesten på ufo'er, så det hadde vært så utrolig kult å hatt de hjemme og sett hva folk hadde sagt da :-)



Nå er det nattaen her nede, så legger ut mer i morgen, når vi forhåpentligvis har sett mye mer av Singapore... Og har mange flere spennende bilder!

Ingen kommentarer: