torsdag 19. august 2010

Rygge-London-Dubai-Brunei-Kuala Lumpur - første oppdatering

Her kommer første oppdatering fra reisen. Det hele startet tirsdag kveld da vi reiste mot Ryggeflyplass 2030, flyet vårt skulle gå kl. 2200 til Stansted i London. Vi skulle fly med Ryanair nedover, noe som er et billigselskap uten like. De som jobbet på flyet snakket så gebrokkent engelsk at jeg kun skjønte halvparten av hva de sa (tror de var fra russland eller hviterussland eller noe sånt). Ikke var de noe hyggelige heller, så godt det bare var litt over en times flytur.
Fra Stansted tok vi bussen til hotellet vårt på Heathrow. Og mens vi ventet på bussen ble det tid til litt muffins og drikke.



Bussen tar nesten en og en halv time, så jeg fant ut at jeg skulle lese litt frem til jeg ble trøtt og kunne sove litt. Har med meg en pocketbok, og er veldig spent på om jeg klarer å bli ferdig med den føre ferien er over. Målet er iallefall det.



Kom sent frem til hotellet vårt, så det ble ikke mange timene søvn, men det var alikevel deilig å få noen timer søvn i en seng.



På flyplassen onsdag morgen var det kø.... Vi reiste fra Terminal 4, som er sånn typisk Asia/Østen terminal tror jeg. Vi har iallefall alltid reist herifra når vi reiser på tur. Heldigvis gikk køen raskere enn vi trodde, så snart så var vi klare for 8-9 timer i flyet.



Etter det første mat-måltidet fikk vi faktisk is til dessert, og den var kjempe god. Jeg er ikke så veldig fan av flymaten og velger ofte å ikke spise når den kommer. Liker ikke så veldig godt sånn "bokse mat" eller hva jeg kan kalle det.



Vi reiser jo denne gangen med Royal Brunei Airlines, et selskap vi aldri har reist med før, men som virker veldig bra. Det er tv-skjerm på alle flysetene og nesten 20 filmer å velge imellom. Så første filmen jeg så var Bounty Hunter, fikk ikke sett den ferdig siden jeg sovnet, men skal prøve å få sett den ferdig neste gang jeg har mulighet. Har ellers sett filmene Shrek Forever After, Another Cinderella story (typsik jentefilm, he he..) og Just Wright som jeg faktisk har klart å se ferdig føre jeg har sovnet.

Først tekniske stopp vi hadde var i Dubai, her fikk vi kun 30 min stopp, føre det var på flyet igjen. Helt greit, for det er ikke så gøy å sitte på flyplasser. Jeg skulle gjerne ha sett mer av Dubai, men det får jeg heller gjøre på en annen reise. Inne på flyplassen i Dubai så hadde de forresten palmer :-)





Flymaten vår på vei fra Dubai til Brunei. Og igjen, jeg liker ikke flymat, så det var ikke mye av dette som ble spist opp...



Neste stopp var Brunei, vi trodde vi bare skulle ha en liten stopp her, men det viste seg at vi hadde nesten 8 timer, så vi valgte å gå ut av flyplassen og reise en tur inn til byen. Her stoppet vi på et kjøpesente kalt The Mall. I følge taxi sjåføren et veldig bra og stort kjøpesenter, og jeg kan vel være enig med han at det var stort, men bra var det så absolutt ikke. Men man kan vel kanskje ikke forvente så mye mer her nede heller kanskje?!?



Tenkte vi skulle være flinke å ikke spise Mac'en mat, så det ble mat fra Food Courten i 3 etasje. Dette skal egentlig være Chicken with cashew. Men tror det var kalkun og en del annet oppi istede. Men mette ble vi jo til en veldig billig penge. Under 40 kr for 2 stk sånne + 2 brus til hver.



Ser jo kanskje her at det var stort, men som sagt, ingen kjente butikker bortsett fra en Mac butikk. Så det ble ikke noe shopping på meg i dag.


Litt døgnville og trøtte fant vi ut at vi kanskje skulle ta oss en tur på kino, ikke for å se en film, men for da kunne vi jo bare sove i setene og få tiden til å gå. Det vi ikke tenkte over var at vi valgte en sinsyk actionfilm, som bråket utrolig mye, så det var ikke så lett å sove alikevel. Men noe tror jeg vi fikk til. Jeg husker iallefall ikke så mye fra filmen... He He... Men kan iallefall bevise at jeg har vært på kino i Brunei da, og det med engelsk tale til og med :-)


Klokken 1905 gikk flyet vårt videre til Kuala Lumpur i Malaysia.


Vel fremme på flyplassen og litt sultene så havnet vi på en ny Food Court. Denne gangen ble det stekt ris med kylling. Dette smakte utrolig godt, og er absolutt å anbefale.



Natten i natt tilbringer vi på Tune Hotels (KLIA-LCCT Airport). Mange av dere har sikkert nesten nettopp lest om denne typen hotell i avisen, da dette er det nye billig hotellene som kommer ala RyanAir-stil. Og har allerede fått sitt første hotell utenfor Asia, nemlig i London. Hotellene er nye og fine, men kjempe små rom, og man må betale ekstra for hver minste lille ting. Men for oss som bare skal sove 5-6 timer, så holder det lenge.



Hotellet ligger rett ved flyplassen, sånn at vi bruker ikke lange tiden i morgen når vi skal fly videre til Singapore. Så nå skal jeg legge meg, neste gang jeg oppdaterer igjen så er det fra Singapore...

Natta...

Ingen kommentarer: