torsdag 9. september 2010

Kuala Lumpur - dag 2

Det er dag 2 i Kuala Lumpur og deres frigjøringsdag. Vi hadde nesten hele dagen i Kuala Lumpur, og håpet at ikke så mye kom til å være stengt. I norge er jo så og si alt stengt på 17 mai, så vi fryktet dette her også, men taxisjåføren vår fortalte at dette var nesten som en vanlig dag. Alt var åpent av shopping og severdigheter, men de hadde pyntet mange bygninger med flagg og det skulle være en parade en times kjøretur fra byen. Men vi hadde jo lyst til å reise å sjekke ut akvariumet de har bygget, så vi hadde flaks at det var åpent.

Føre vi gikk inn der ble det sandwich på Kenny Rogers - Roasters. Jeg hadde så lyst på sjokolademilkshake, men det hadde de dessverre ikke, så det ble kald sjokolademelk på meg.







Så var det tid for Aquaria, som ligger rett ved twin towers.



Trodde de bare skulle ha fisker og alt som har med vannet å gjøre der. Men de hadde mye annet rart også, som slanger, øgler osv...









En kjempelang undervannstunnel hadde de også, men ikke fullt så mye fisk å se der inne dessverre. Hadde trodd den skulle ha vært bedre siden den var så ny, men fikk jo se en del fin fisk for det.





Som dere ser her så var mange av bygningene rundt omkring i KL pyntet med store flagg.



Om når man først er her, så må man jo få med seg tvillingtårna. Gadd ikke å stå i kø for å komme opp i de, men de er fine å se utenifra også.









Tok så en taxi tilbake til Chinatown for en siste runde der. Henrik har hatt litt vondt i føttene sine, så han hadde lyst på massasje, jeg derimot hadde fremdeles vondt i nakken etter min. Så jeg ville prøve ut Fish Spa :-) De hadde mange sånn akvarium som dere kan se på bildet, noen hadde mange små fisker og andre hadde større fisker, så her var det bare å flytte seg rundt og prøve ut alle om man ville.



Jeg synes den med disse små fiskene var best, de store synes jeg nappet litt hardt, mens disse små bare kilet litt liksom. En helt spesiel opplevelse, som jeg er glad jeg har testet ut!



En siste lunch måtte jo til, og man kommer ikke unna de røde plastikkstolene når man er i Chinatown. Vi valgte å spise på samme restaurant som vi var på i 2008. De ligger veldig bra til nesten midt i gata, og vi visste at de hadde god mat.



Og vi valgte noe vi visste vi likte denne gangen. Chicken med Cashewnuts og ris. Henrik var ekstra sulten, så han kjøpte en stekt ris med kylling også. Kjempe godt, men blir jo ikke så veldig mett av å spise med pinner da, så på slutten så fant vi frem skjeen og spiste med den :-)







Hotellet vårt - D'Oriental Inn er et lite 2-stjernes hotell, men når man ikke skal være noe særlig på hotellet, så trengte vi ikke noe mer. Dette er fint til å kun være 2 stjerner, de har gratis frokost og internett på rommet, og det ligger super sentralt. Og ikke minst, under 200,- for nattaen for 2 personer. Vi bodde på samme hotell i fjor, så vi visste jo hva vi fikk også. Kan helt klart anbefale det til andre, hvis ikke dere er opptatt av at det skal være kjempe fancy!



Vi hadde ganske god til på flyplassen siden vi valgte å ta taxi hele veien, han skulle egentlig bare kjøre oss til toget, men så fikk Henrik så bra pris av han til å kjøre oss hele veien, så da valgte han det istede. Så vi gikk litt rundt å tittet og da kom jeg over denne Barbie dukken som de hadde til salgs. Og jeg har akkurat den dukken i samlingen min, men min er da kjøpt i 1986 og ikke 2010 som de selger denne. Så det var så utrolig rart å se den igjen, men samtidig litt gøy. Noen flere som hadde denne da de var yngere eller???



Det siste vi gjorde føre vi satte oss på flyet var å ta toget til terminalen vi skulle fly fra. Flyplassen i Kuala Lumpur er veldig stor, så mange ganger må man ta tog for å komme til riktig Gate. Flyet vårt gikk 2205 til Brunei, så neste oppdatering er fra vår siste dag av ferien vår. Og de 18 timene vi hadde som transit i Brunei.

Ingen kommentarer: