torsdag 26. august 2010

Borneo - dag 3

I dag skal vi sjekke ut Zoo'en her på Kota Kinabalu. Vi har fått taxi sjåføren fra i går til å kjøre oss dit. Tror nok ikke det er store zoo'en og den kan nok ikke sammenlignes med den i Singapore, men alikevel artig å se.

Men først kjørte han oss innom et stort marked som ligger 15 min fra hotellet vårt. Det var visst kjempe populært, og her solgte de alt mulig rart fra mat til leker til spikere ect.

Her er vi fremme ved Lok Kawi Wildlife Park, som zoo'en her heter. Paken åpnet i 2007, så den er ikke så veldig gammel. Inngangsbilletten kostet 20 RM, ca 40 NOK. Så nå følger noen dyrebilder tatt i parken. Etter disse kommer det bilder fra elveturen vår som vi tok i ettermiddag/kveld.

Klokken 1400 ble vi hentet på hotellet, klare for elvetur. Målet er å se ville aper og kanskje noen andre ville dyr, og etter nesten 2 timer i bil var vi fremme!

Spent på hva vi kommer til å se :-)

Vi fikk dessverre ikke mulighet til å se de på nært hold siden vi satt i båten hele tiden. Men vi så iallefall noen aper. Satser på at vi kommer til å se mange flere når vi i morgen reiser nordover til Sandakan. Men dere kan jo se om dere klarer å finne alle apene på bildene... Tror det skal være nesten 10 stk på de neste bildene, så alle er ikke like lette å se.

Etter båturen var det middag, buffe med masse rart, så det ble ikke store måltidet på oss.

Etter middagen var det klart for nok en elvetur, men denne gangen for å se etter ildfluer (fireflies), men disse gikk det dessverre ikke an å ta bilder av.

Og som nevnt tidligerer, i morgen går turen videre til Sandakan for et par dager, og vi skal bo i jungelen, så det blir ikke blogging i morgen, kanskje jeg rekker noe på lørdag. Hvis ikke så lover jeg å oppdatere på søndag, forhåpentligvis med mange fine bilder fra turen. Flye vårt går kl. 0705, dvs. at taxien kommer om 6 timer :-(

Så er her det nattaen nå for min del... Nattinatt...