onsdag 25. august 2010

Borneo - dag 2

Dag 2 på Borneo og jeg starter med et bilde tatt ut av hotellrommet vårt. Vi bor jo i 9 etasje, så vi har ganske bra utsikt. Planen i dag er å få bestilt oss noen turer vi kan være med på, sånn at vi får sett mest mulig av Borneo (den malaysiske delen iallefall, vil ikke til Indonesiske pga det som skjedde sist vi var i Indonesia). Så vi gikk ned i resepsjonen og snakket med en som ordnet med turer der. Vi fikk bestilt oss en tur til Sandakan på fredag morgen, med hjemreise lørdag kveld. Der skal vi se Orangutang Senteret, båttur hvor vi kan se aper, elefanter og andre ville dyr, Grottetur og bytur. Vi kommer også til å bo på noen hytter ute i jungelen når vi overnatter. Så tror det blir en spennende tur, den koster jo litt, men er absolutt verdt det :-) Så fredag kveld blir det iallefall ingen blogging siden vi er midt ute i jungelen...

Vi har også bestilt oss noen småturer, blant annet så skal vi en tur i dyreparken her i morgen og på ettermiddagen så skal vi på en liten jungelvandring (håper vi ser noen spennende dyr!!!). Søndag skal vi på snorkletur, hadde så lyst til å dykke, men får dessverre ikke lov til å dykke dagen etter vi har flydd :-( Så da blir det kun snorkling denne dagen.

Siden vi ikke hadde noen planer for dagen i dag, så ble det en liten tur på stranden. Men reiste ikke dit føre kl. 15, så fikk ikke noen brunfarge av den lille solingen :-(

Vi hadde flere kilometer med strand alene, så vel nesten ikke mennesker den tiden vi var der. Det var kjempe langgrunt og veldig varmt vann. Det var varmere enn kroppen vår, så det gikk ikke ann å kjøle seg i vannet...

På velden bestemte vi oss for å teste ut maten på Fillipo Market (mat markedet). Hvis man gir restauranter stjerner, så tror jeg denne hadde fått null. Fordi dette er rett og slett langbord under presseninger og rett på asfalten, hvor de lokale spiser. Og dette måtte vi teste. Så her skal vi spise middag denne kvelden.

Her er maten vi kan spise - tok bildet etter vi hadde plukkett ut maten vår. Så det vi skal spise der du på bildet under. Vi betalte 135 MYR for maten + drikke, dvs kr. 270,- noe som er veldig mye for mat her nede. Så alle som satt rundt oss satt å stirret på oss hele kvelden fordi vi hadde brukt så mye penger på maten.

Men vi spiste jo en hummer på nesten 3 kilo og denne hadde kostet langt mer hjemme i Norge, så vi synes ikke at prisen var så ille. Den smakte veldig godt og vi klarte ikke å spise opp alt en gang.

Rundt tellerkenen var det en plastpose, slik at de slapp å vaske tallerkene, bare bytte pose rundt. Er jo egentlig til å le av, hvor primetivt dette er, men det er jo en opplevelse som er morsom å ta med seg.

Som dere ser så er dette et veldig populært spisested, men som sagt, tror nok ikke det kan kalles en restaurant da...

Siden det regnet litt i kveld, så var det ikke så mange boder med klær. Så vi fant ikke noe denne kvelden. Men håper på bedre vær i morgen, så vi kan se om vi finner noe spennende.

Fant et brukt klesmarked, men det er ikke aktuelt for oss...

Nå er det snart på tide å sover her, skal tidlig opp i morgen. Så nå skal vi sjekke ut en av filmene vi har kjøpt føre vi sovner. Oppdaterer igjen i morgen kveld...