søndag 29. august 2010

Borneo - dag 6 - dagstur til Sapi Island

Nest siste dag på Borneo, og vi fant ut at det var på tide å sette av en dag på stranda. Har jo bare hatt en halv dag hittil, så denne dagen er satt av til å slappe av og nyte sola. Vet ikke om jeg klarer å slappe helt av, for jeg blir så rastløs, men skal iallefall prøve.

Vi vi ble med på en guidet tur til Pulau Sapi. En øy som ligger ca 10 min med båt utenfor Kota Kinabalu. Siden vi var ute å fløy i går, så kunne vi ikke dykke i dag, derfor ble det frem med snorkling utstyret istede.



Hva skal man med Thailand når man kan finne strender som dette i Malaysia?!?







Og hva skal man med en dykketur når man kan finne dette rett utenfor strandkanten?!?





Sykt mye fisk til tider...


















Og oppe på land så fant vi denne varanen. Den kommer visst frem hver dag når de begynner å lage mat til gjestene på øya!







Så gikk turen videre til Mamutik hvor vi skulle spise lunch. Denne øya ligger rett ved Sapi. Det er visst 5 øyer som danner en øygruppe og dette er den minste av dem. Sapi er tredje størst.



Vi fikk buffe, så her var det bare å plukke det man ville spise selv.



Jeg fant ikke kjøtt bordet, så det ble bare ris og sjømat på meg. Blekkspruten var ikke så god :-( Liker den kun når den er i ringer og ikke hele blekkspruten...



Etter lunch var det tid for snorkeling igjen. Var ikke like mye bra å se her, men fikk jo tatt noen bilder her også. Er så glad for det Olympus kameraet mitt som kan ta bilder under vann, blir jo ganske bra bilder med det også!

















Det var til og med en liten kirkegård på denne øya.





Så etter nesten 7 timer på tur så var det på tide å reise tilbake til fastlandet. Siste kvelden i Kota Kinabalu, og vi skal se om vi kan finne et lokalt danse show å se på.





I morgen når jeg forhåpentligvis blogger igjen så er vi i Kuala Lumpur. Da starter hjemreisen :-(

Ingen kommentarer: