torsdag 22. februar 2018

Utedørs kino og coctails, ellers late dager...

Jeg har egentlig ikke så mye nytt å hverken vise dere eller fortelle dere om. Her i Palolem i sør Goa er det ikke en eneste severdighet. Så dagene går til å ligge i sola, gå å titte i de bodene som er her som selger typiske turist ting som singleter, bukser, strandkjoler og ikke minst nyte nye god mat.

Mange hunder her også som underholder oss med både leking, slossing og paring 🙈

 

På restauranten som hører til hvor vi bor serverer de fersk sjømat på grillen hver kveld, noe vi har benyttet oss av noen av kveldene. 

 


Har ikke prøvd oss på haien enda, men frister å prøve. kanskje i kveld 🤔


Vi er iallefall enige om at det var godt å komme seg nærmere sjøen for å få seg sjømat til middag. Den indiske maten er kjempe god, men den er mektig og man blir litt tung når man spiser det dag ut og dag inn. Og så mye god sjømat som finnes så var dette midt i blinken.


Denne kua bestemte seg for å prøve å tigget mat ved restauranten vår i går. Jeg trodde kuer var ganske snille men denne likte ikke at noen gikk forbi kjøkkenet.
Så når jeg skulle prøve å smyge meg forbi så dyttet den til meg i ryggen. Fikk greit sjokk da 😂😂😂



ser at den ser sinna ut fortsatt 😂😂😂


Ellers ser bodene lik ut, ikke mye å kjøpe synes jeg. Men nå gidder jeg ikke å kjøpe bare for å kjøpe heller...



Jeg kjøpte det jeg hadde lovet de hjemme og noen artige gaver. Så gikk turen tilbake til hytta.



For å slippe alt sanden inne i hytta så satt Maria en bøtte utenfor døra med vann og såpe, kjempe lurt. For vi går jo nesten bare barbeint her og da er det greit å få av seg sand og møkk før man går inn.




Vi har også testet ut utendørs kino 2 kvelder på rad, hvor de kl 18 viser barnefilm og kl 20 viser Oscar nominerte filmer. Vi fikk sett Lady Bird og Get Out. Dette stedet heter El Diablo og ligger en liten gåtur fra der hvor vi bor. De er kjent for sine gode coctails og det skjønner jeg. For de smakte virkelig godt.



Sånn er livet på ferie, ingen sminke og god mat og drikke hver eneste kveld... 😁 Blir nesten rart å komme hjem igjen og måtte tenke på hvordan man ser ut når en går ut døra 🙈




De serverte også litt vestlig mat, så for første gang på turen ble det hamburger. litt usikker på hvor de fikk kjøttet fra siden kua er hellig, men den smakte veldig godt da 😊


Møter stadig vekk på kuer på våre gåturer... Denne var heldigvis ikke sinna 😊


Litt strandbilder får dere vel også få...






Maria sa: se her kan de sikkert leie film. Lite visste vi at det var måten en betalte på 😂😂😂


Ellers har jeg brukt dagen i dag på en massasje slik at kroppen er klar for jobb og trening igjen til uka. I morgen tidlig får turen tilbake til New Dehli. Da håper jeg vi kan finne Lotus tempel og kanskje noe annet spennende før vi begynner hjemreisen på lørdag.

Vi skrives fra Dehli ✈😊

Ingen kommentarer: