lørdag 17. februar 2018

Bye, bye Jaipur - Hello strand og sol i Palolem

Jeg merker selv at jeg ikke skriver like mye som tidligere år og det kommer egentlig av to ting. Vanligvis har jeg hatt med meg en pc og den er det mye enklere å blogge fra. Nå skriver jeg alt med mobilen og det er kjempe tungvint, men jeg ville ikke ta noen sjanse med å ta med macen på tur. Så tror jeg må gå til innkjøp av en mini bærbar innen neste tur. Nummer 2 er at det er sååååååå dårlig wifi enkelte steder at jeg prioriterer å heller legge ut en del bilder. Noen steder har du bare noen MB internett gratis og noen steder stenger nettet kl 22 😕 
Men jeg får iallefall postet litt og håper dere får ett lite innblikk i turen 😊

Dagen i dag startet som sagt klokken 0600 med at vår trofaste sjåfør hentet oss. Han har vært med oss fra dag 1, faktisk hentet oss på flyplassen i Dehli. En suveren person som jeg virkelig kan anbefale om noen skal hit 😊

Vi kjørte forbi dette tempelet som jeg har lest så mye om, som han trodde vi hadde gått til i går når vi besøkte de andre 😕 så det var dumt at jeg kun fikk sett dette i mørket. jaja, kan ikke få med meg alt heller 😉


På flyplassen fikk vi sjekket inn og all bagasje skulle gå rett til Goa selv om vi skulle mellomlande i Mumbai. 


Flyet skulle gå like over 09 og da hadde det endelig blitt lyst. Jeg gir meg over av indiske damer. I sikkerhetskontrollen stod jeg bak Maria når vi lå bagasjen på båndet så klarte ca 10 damer å komme før meg igjennom metallportalen 😂😂😂 Frekke damer altså 😲


Vi fløy med Indias svar på Ryanair, men helt greit. Billig og enkelt men med bagasje.



Etter ca 1,5 time var vi i Mumbai og klare for å finne veien å gå til neste avgangshall uten å gå helt ut. og vi fant transitt hallen til slutt. Der måtte vi gjennom ny sikkerhetskontroll og samme som i Jaipur så var det menn og damer hver for seg.


Fant en food court og satte oss ned. Fristet ikke med indisk i dag så da ble det pizza. Første dagen på 6 dager hvor jeg ikke spiser indisk. 


Mumbai er en ganske stor og fin flyplass.


En liten oversikt over India...


Dessverre var det forsinkelser og vi gikk ikke ombord på flyet før en halv time etter det skulle ha tatt av. Og når vi kom oss ut på rullebanen så fikk vi beskjed om at vi var nummer 5 i køen for å ta av, så det kunne brått gå 45 minutter før vi var i luften. Og det stemte bra, så da var det bare å skru på spotyfien og lykke øya.

Og en time seinere landet vi endelig i Goa 🌞


Fant oss en taxi og satte kursen mot sør Goa. Endelig så vi palmer og åkre istedenfor høye bygninger og tusen biler.


Det var mørkt innen vi kom frem og Maria fant ikke det samme steder som sist i mørket. Så taxisjåføren tok oss med til noen hytter langs stranden på Palolem beach som vi kunne booke for natten og så får vi finne de riktige hyttene i morgen når sola skinner.

Middagen ble inntatt på stranden, hvor vi kunne se silent noise party litt lengre borte.


Men vi var slitene etter en lang reise, så vi kjøpte oss hver vår sjømat tallerken og bare nøt det å endelig være her. Og gjett om vi skal kose oss... God sjømat skal nytes hver dag og stranda skal nytes hver morgen.



Og jula varer nok helt til påske her også 😂😂😂


Vi skrives igjen i morgen, forhåpentligvis med masse fine strandbilder 😊

Ingen kommentarer: