mandag 19. februar 2018

Lazy days i Palolem, Goa 🌞

Her ser dere hytta vi egentlig bare skulle bo i fÞrste natten. Siden vi ikke fant riktig sted nÄr vi kom. En koselig hytte til rundt 100,- lappen og natt for 2 stk. Ikke noe 5-stjernes men heller ikke det vi var ute etter. Denne ligge rett ved stranden og har akkurat det vi trenger. En seng og ordentlig dÞ og dusj, vi er jo ikke pÄ hytta alikevel.


Som dere kan se sÄ har senga myggnetting og vi har vifte i taket.


I gÄr morges sÄ startet vi dagen med frokost pÄ restauranten som vi var pÄ fÞrste kvelden. Den hÞrer til hyttene vi bor pÄ og i tillegg til at de har gratis wifi sÄ har de veldig god service.
SĂ„ da ble det jordbĂŠr og banan smootie og eggomelett med ost til frokost. Og med den utsikten sĂ„ kan man vel ikke klage 😊


Etter frokost gikk vi for Ä se om vi kunne se det stedet Maria bodde sist, for at vi kanskje skulle bo der i stede. Siden dette stedet skulle vÊre med rolig og ha en liten privat strand. NÄr vi gikk bortover kom vi forbi dette stedet. Silent Noise som er en fest akkurat her hver lÞrdag. Pga skilpadder som pÊrer seg pÄ kveldstid mÄ det vÊre stille fra kl 23 og derfor fÄr alle deltakerne pÄ festen utdelt hodetelefoner som de hÞrer musikken igjennom. De gÄr da rundt i sin egen lille verden og hÞrer pÄ musikken og lager ikke stÞy for noen andre.
Usikker pĂ„ hvor smart det ser ut, men det tar i allefall hensyn til dyra da 😊


Og sÄ fant vi endelig bukta hvor Maria bodde sist. Kjempefint sted.




Og her er hyttene som de bodde i. Dessverre sÄ var det blitt sÄ mye hÞyere vann, sÄ det var ikke noe strand Ä ligge pÄ der. SÄ da droppet vi Ä flytte hit og heller valgte Ä bli boende der hvor vi var.


Goa minner meg mye om strendene i Thailand, bare ikke fullt sÄ mye turister her. Litt mer avslappet, noe som passer oss perfekt. Vi jobber jo mye begge to nÄr vi er Hjemme, sÄ her fÄr vi virkelig ladet opp batteriene.


Inne fra hytteomrÄder vÄrt. vi bÞr i hytte nr 2 fra venstre. Og som sagt tidligere sÄ ligger kun restuarantene mellom oss og stranda. SÄ vi er nesten sÄ nÊrme stranda som vi kan fÄ blitt.


Vi gikk en liten tur for Ä bli kjent med omrÄdet mellom avslappingen pÄ stranda. Her fant vi klubbhuset til den lokale fotballklubben.


Ellers noen bilder fra handlegata her i Goa. Ikke akkurat som gĂ„gata hjemme 😂 Og sĂ„ klart sĂ„ er det tuk-tuker overalt. 




Og ikke minst sÄ er det kuer overalt. De er jo hellige Her, sÄ de fÄr gÄ fritt og ingen er slemme mot de. Denne gikk sÄ bedagelig bortover veien.


Og sÄ henger det lapper om Yoga overalt... Dette er jo yoga paradis nr. 1!!!


Vi fant ogsÄ et sted som viser film pÄ storskjerm hver kveld, noe vi tenkte vi skulle sjekke ut en av dagene.




Snikfotografen Lise pĂ„ ferde igjen 🙈


Og fÄr man egentlig tatt nok palmabilder???


Solnedgangen fra restauranten.


Og noen minutter etter ble himmelen rosa/lilla. Ingen filter, den ble faktisk sĂ„nn. Kjempefin 😍


PÄ restauranten setter de hver kveld opp grillen hvor de har dagens ferske sjÞmat. Vi bestemte oss for Ä prÞve ut dette. For 62,50 norske kroner fikk jeg 10 stk king prawns, altsÄ kongereker grillet med tilbehÞr.


Helt nydelig mat 😁 Passer meg sĂ„ bra siden jeg er veldig glad u sjĂžmat. Fint tilberet var det ogsĂ„ 😊



Dagen i dag startet som i gĂ„r, samme frokost og sĂ„ rett pĂ„ solsengen noen meter nedenfor. Lenge siden kroppen har fĂ„tt sol sĂ„ tar nok litt tid fĂžr jeg fĂ„r farge, i tillegg smĂžrer jeg meg godt slik at jeg ikke skal bli brent. Men kanskje om noen dager sĂ„ fĂ„r jeg litt farge jeg ogsĂ„... 😎


Til lunsj i dag ble det nok en smootie og en bolle med fersk ananas. Orker liksom ikke like mye mat nĂ„r det er sĂ„ varmt. Her er det rundt 36 grader pĂ„ dagen og sikkert enda varmere i sola... Men jeg klarer ikke altsĂ„. 
Jeg vil gjerne ha sol og varme nÄr jeg kommer hjem ogsÄ.



Ellers noen bilder fra gÄturen vÄr i dag, for vi klarer jo ikke Ä ligge stille en hel dag.


Sþppel er det mye av rundt omkring 😕


Baywatch tĂ„rnet 😉


Og i dag sĂ„ jeg endelig en ku pĂ„ stranda ogsĂ„. Har jo lest sĂ„ mye om disse kuene pĂ„ strendene, men ikke sett det fĂžr i dag. Denne var sulten tror jeg siden den prĂžvde Ă„ finne noe i sĂžppeldunken 😂


NÄ sitter vi nok en gang ved vannet og skal nyte nok en middag. Klokken er 1926 og det er helt mÞrkt. Vi skrives om en dag eller to nÄr jeg fÄr opplevd noe mer og tatt noen flere bilder som kan vÊre artig Ä se...


Ingen kommentarer: