lørdag 27. juni 2009

Og til dere som tror jeg er i Australia enda, jeg er nå i Thailand :-)

He he… de fleste av dere tror vel at vi er i Australia enda, men der tar dere feil. Vi ble lei det konstante regnet som var der, så vi bestemte oss for å prøve å få billetter til Asia. Joachim skulle til Malaysia på skole, men skulle møte Dennis, Laura og Camilio i Thailand først, så da fant vi ut at vi også skulle prøve å komme oss dit. Vi prøvde å gjøre om på billettene våre, siden flyet vårt fra Australia mellomlander i Bangkok, men de kunne ikke hjelpe oss. De var så utrolig vanskelige på British Airways, så vi kunne jo bare glemme det. Så vi prøve å kjøpe oss nye billettter selv, men siden det var under 24 timer til avreise så kunne vi ikke booke billetter på nettet, selv om det var ledige billetter. Det stod at man kunne reise til flyplassen å kjøpe billetter der, så vi gjorde det. Etter nesten 2 timer i bil i øs pøs regnvær så kom vi frem til flyplassen, men der var det ingen som kunne hjelpe oss føre 4 timer føre avgang. Så vi reiste tilbake til Brisbane litt deppa, for vi visste jo ikke om vi fikk flybilletter.

Men dagen etter reiste vi sammen med Joachim 0500 på morgenen med toget, i håp om at det skulle gå bra og det gjorde det heldigvis. Vi kom oss med flyet til Kuala Lumpur i siste liten. Så da var vi iallefall et lite stykke på vei. Vi visste jo ikke om vi fikk billetter videre til Phuket når vi kom dit, men om vi ikke fikk det samme dag som Joachim så ville vi iallefall få det dagen etter, så Thailand skulle vi nå klare å komme oss til :-)

Å kjøpe billetter til Thailand fra Kuala Lumpur gikk som en lek, ikke noe problem i det hele tatt, men når vi kom for å sjekke inn møtte vi på et nytt problem. Joachim hadde rett og slett kjøpt flybillett for 23 JULI, og ikke juni. Men dama bak disken fikset det også, han måtte bare betale litt ekstra. Så da var vi enedelig på vei.
Siden vi kom så sent til Phuket så fant vi bare et hotell vi kunne sove på over natten, for så å ta første ferge til Phi Phi dagen etter. Og endelig så så vi sola :-)

Båten som skulle ta 2 timer, brukte nesten 3 timer, så det var litt kjipt siden jeg så ofte blir sjøsyk! Men jeg lukket øynene på slutten og prøvde så godt jeg kunne å følge bølgene.

Kom til Phi Phi og prøvde å finne gjestehuset Joachim bodde på sist. Vi visste ikke hva det het, bare at hun som drev det het Miss Lee. Gikk vel nesten i 45 min uten å finne det, prøvde å ringe hjem til Norge også, men siden tidsforskjellen er så stor, så var det ingen som svarte. Så vi fant ut at vi kanskje bare skulle legge oss inn på det gjestehuset som var 10 meter unna oss. Gikk bort dit og Joachim ser på oss og sier: Øy, det er her jo! Det der er Miss Lee!!! Flaks kaller man vel det, men utrolig bra. Hun var så koselig, rommene var kjempe bra med egene bad og prisen var også bra. Vi betalte 800 Bath for et dobbeltrom med eget bad, aircondition og en liten balkong. Noe som tilsvarer 150 kr natten eller noe sånt.

Første dagen benyttet vi bare til å ligge på stranda, var slitene etter en lang dag med reising dagen føre, og vi trengte litt sol. Så det skjedde ikke så mye. På kvelden når vi skulle ut å spise møtte vi brått på Glenn Morten og Gry. Bare sånn plutselig på vei til restauranten. Verden er liten sier jeg bare! Så de ble med oss å spiste på en liten mexicansk restaurant.

Dagen etter gikk vi for å møte Dennis, Laura og Camilio som kom med fergen fra Phuket. Vi hadde ordent rom for dem på samme sted som oss, så vi fikk de til å legge fra seg bagasjen og så gikk vi for å prøve og ordne slik at vi kunne få prøvd å dykket litt. Vi kunne få bli med båten som gikk klokken 14 og da ville vi får 2 dykk. Vi måtte bare gjennom noen små ”skills” som de kalte det, og så kunne vi få dykke ned til 12 meter. Og det var helt sinsykt kult, fikk ikke helt til å synke ned til bunnen hele tiden. Men det var helt sinsykt å svømme der nede. Vi så Haier, masse koraller, fisk og til og med skilpadder :-) Har du noen gang mulighet til å dykke, så prøv det. Var ikke så vanskelig som jeg trodde det skulle være!

På kvelden var det å møte de andre igjen for en avskjedsmiddag og en liten fest. Glenn Morten og Gry skulle videre til Khao Lak, så vi fant en restaurant hvor vi spiste Thai Buffet og etter det fant vi et diskotek hvor vi kunne ta oss noen drikker. Og det var ikke snakk om drinker i glass, der var det drinker i små bøtter! Og kjøpte man 1, så fikk man 1 gratis :-) Og det var jo ikke så dumt, gikk med en del bøtter den kvelden der kan man si, når vi er 8 personer som drikker. Men det er jo så sinsykt billig, så vi ble ikke blakke av det iallefall.

Like i nærheten så var det en Thai Boksing pub, hvor vi kunne se proffesjonelle og pubgjester bokse. Glenn Morten hadde så sinsykt lyst, så vi sa at vi skulle heie masse på han om han gjorde det. Og 30 minutter etterpå så stod han klar i ringen. Skulle visst møte en som het Mikal fra Nederland, har filmet hele kampen, og tatt masse bilder, men han tapte dessverre tilslutt. Men han var sinsykt tøtt som turte synes jeg. Etter det så var det mer festing, men fant et utested på stranden. Og når klokka ble 0425, så fant vi ut at vi kanskje skulle gå hjem for å sove. Hadde vært en lang dag, med masse opplevelser, så det var greit å sove litt.

Sov litt lenger enn vanlig dagen derpå, men formen var fin. Bestemte oss for å få oss litt frokost, for så å leie en speedbåt hele dagen som kunne kjøre oss rundt til forskjellige øyer. Siden vi var 6 personer så ble det ikke så dyrt per person. Den kjørte oss til øya hvor The Beach ble spilt inn, og en annen sinsykt tropisk øy med kritt hvit strand og blågrønt vann. Den tok oss også til et sted hvor gutta kunne hoppe fra et 15 meter høyt fjell og hvor vi kunne snorkle med masse fisk. Vi fant til og med en sjøslange i vannet, som viser seg å være ganske giftig. Men det gikk heldigvis bra :-)

Kjørte også til en øy som heter Bamboo Island, hvor vi fant masse krabber. Begynte å bli litt slitene så humoren satt løst. Vi fant hver vår krabbe og bestemte oss for å ha et krabbeløp! Satt de i midten av en sirkel og om å gjøre komme først ut av sirkelen. Joachim sin var sinsyk rask, så den vant. Så gikk turen tilbake til stranden og vi skulle ordne oss for en siste middag sammen. Hadde vært en lang dag med opplevelser i dag også, så etter middagen gikk jeg for å kjøpe meg en ny veske, føre jeg gikk for å pakke sekken og så hoppet jeg i seng. Sovnet på under ett minutt tenker jeg.

Nå sitter jeg på båten tlibake til Phuket å skriver dette, regner ikke med å finne noe trådløst nett når jeg kommer i land, så jeg får legge dette over på en minnepenn og så legge det ut fra en pc jeg finner etterhvert.

I dag har vi ingen planer bortsett fra å ta farvel med Dennis, Laura, Camilio og Joachim (Uff, jeg kommer til å savne de så sinsykt mye, de siste dagene hra vært så perfekte) og så skal vi prøve å hotellet som Marius og Maria, Richard og May-Liss bor på. Håper vi klarer å overraske de og at de blir glade for det. Kommer nok ikke til å være sammen med de hele tiden, men noen dager så gjør vi nok det. Merker jeg er klar for å oppleve litt annet enn bare strand og festing nå. Skal prøve å lese litt på nettet om ting jeg kan se i Phuket, tar gjerne imot tips om dere vet om noen jeg bør se! Gjerne noen flotte templer ect...

Det var alt for denne gang, ble ganske mye, men siden jeg ikke har blogget på en stund så måtte jeg jo nesten oppdatere deere på alt! Skal prøve å legge ut ting litt raskere fra nå siden vi skal være på samme sted i en uke, føre vi setter kursen tilbake til Norge!