søndag 14. juni 2009

Kalde og døgnville...

Etter å ha reist i nesten 40 timer så kom vi endelig frem til Sydney. Vi møtte til om med på kjentfolk på veien, og hva er oddsen for det liksom. På store Heathrow flyplass i London og på flyplassen i Singapore. Koselig var det iallefall... Men tilbake til Sydney.

Landet tidlig på morgenen på lørdag, kom oss gjennom passkontrollen og sikkerhetskontrollen uten problemer. Klarte også å ta toget inn til sentrum, men brukte litt tid på å finne hotellet da, er jo ikke så greit når en vi spør om veien sender oss FEIL VEI!!! Kanskje det var likegreit med en omvei, fordi når vi kom til hotellet så var det stengt. Vi ringte på en sånn calling greie, og fikk beskjed om å vente 5-10 minutter, noe vi gjorde, men det kom jo ingen. Trøtte og kalde som vi ble (er jo vinter her!), stod vi å ventet i over 20 minutter føre det kom noen som skulle ut av hotellet, da benyttet vi sjansen til iallefall å snike oss innenfor dørene. Flere kommer for å sjekke inn, men ingen kommer... Først halvannen time etter kommer det en gutt som kan sjekke oss inn. Da er klokken 0830...

En god og varm dusj og vi er egentlig klare for å begynne opplevelsene, men var jo så trøtte... skulle bare ta en powernapp på halvannen time (dvs. 1030) men neida, vi våkner opp 1730... ehh... litt for mange timer etterpå! Det var den første dagen. Vi har rett og slett sovet den bort :-(

Men bedre ble det i dag, stod opp tidlig, 0415 og så en film føre vi ordnet oss og gikk for å spise frokost. Etter en liten frokost gikk turen videre til Centralbanestasjonen og en sånn Hopp On Hopp Off buss. Vi hadde bestemt oss for å sitte på til stopp nr. 6 først, Sydney Akvarium og Wildlife Center. Som dere ser så var det mye fint å se på der.

I haitunnelen...

Og når vi hoppet på bussen igjen, så begynte det å regne, så den stoppen vi hadde tenkt til å ta ved oprahuset ble hoppet over og vi satt på en hel runde til vi kom til The Rocks. Der tittet vi litt på det utemarkedet som var der og fant oss en restaurant inne so vi kunne spise lunch på. Trodde jo at vi skulle bli varme av det, men det ble vi dessverre ikke.(Ja, det er litt kaldt her... er jo desverre vinter...) Gikk så for å finne bussen igjen, men den kom jo aldri, vi ventet og ventet, men den kom ikke. Så vi bestemte oss for å gå nedover mot den. På veien stoppet vi opp for å ta bilder av det kjente Oprahuset og Harbour Bridge.

Etter dette har vi egentlig bare reist tilbake til hotellet, trøtte og kalde, orket vi ikke mer i dag... Får heller komme litt mere uthvilt og sterkere tilbake imorgen...