torsdag 18. juni 2009

liten oppdatering


Etter noen dager uten tilgang til nett på den bærbare pc’en,s å har jeg endelig funnet et. Så jeg kan nå oppdatere dere litt på de siste dagene våre. Dag 3 i Sydney brukte vi på å reise litt rundt med fergene. Først til Manly hvor det skulle være et fint Ocean World. Fergeturen tok nesten 30 minutter, og vi gledet oss. På veien ut så fikk vi tatt et fint bilde av oprahuset.




Kom i land og så en haug av løse papegøyer som gikk om spiste fra bakken. Sprøtt!!! Ocean world lå rett ved siden av kaia så vi slapp heldigvis å gå så langt. Betalte oss inn, og begynte å titte. Det var ikke så fint som vi trodde. Det var gammelt der og nesten ingenting og se på. Så jeg tror vi var der i kun 45 minutter føre vi tok fergen tilbake...




Tilbake på fastlandet så kjøpte vi oss feriens første is. Mmmmm... det var godt J




Fant ut at vi skulle ta fergen til Toronga Zoo og satse på at det var bedre der. Og det var det, den sinsykt store parken med den flotte beliggenheten. Som dere kanskje ser så ser man Oprahuset i bakgrunnen.




Man kan i prinsippet rusle rundt der en hel dag uten å rekke over alt tror jeg... Vi gikk iallefall rundt i over 4 timer føre vi ble slitene i bena...




Tilbake på fastlandet igjen og litt kald og sliten satte vi oss på Hopp On Hopp Off bussen som skulle ta oss tilbake til Centralbane stasjonen som ligger like ved hotellet vårt.




Dagen etter (tirsdag), så var det tid for å reise videre til Cairns i Nord. Skal bli deilig å få noen dager i vamen. Vi har merket godt at det har vært vinter i Sydney, det har vært som høsten hjemme i Norge, litt for kaldt til å være på sommerferie synes jeg. Men vi ha jo opplevd noe alikevel da...

På flyplassen fant vi ut at vi ikke hadde lyst på Mac’en mat eller Burger King (Hungry Jack som de kaller det her nede), så vi bestemte oss for å prøve en kebab. Og det var ikke så dumt valg, det var mye mat og den var veldig god...




Etter 3 timer på flyet var vi endelig fremme, og vi merket med en gang vi gikk ut av flyet at det var varmt. Utrolig deilig tempratur og vi kunne endelig ta av jakka uten å fryse. Tok en taxii dit vi skulle bo og fant ut at vi faktisk skulle bo på en Campingplass. Trodde vi skulle på et hotell hvor de hadde små bungalower, men det var det ikke. Men det gjorde ikke noe det altså, skal egentlig bli deilig å få sin egen ”hytte” hvis jeg kan kalle det det?!?




Som dere ser så var hytta brun inni, og da mener jeg brun. Overalt var det brunt, men men, skal jo ikke være der så mye alikevel. Vi har iallefall kjøkken med kokemuligheter kombinert med stue, eget bad og eget soverom, så koselig blir det nok.








Dag 2 i Cairns så begynte vi på dykkelappen kurset, noe vi gledet oss utrloig mye til. Første 5 timene var det teori og de neste 4 skulle vi være i bassenget. Men etterhvert som tiden gikk så gikk det egentlig ikke så bra. For det første holdt jeg på å fryse i hjel ute i vannet og for det andre så klarer jeg ikke å svømme under vann uten å holde meg for nesa. Så kurset var egentlig kjørt for min del. For det er visst noe man må kunne gjøre og som han dykkeinstruktøren sa at det klarer jeg mest sansynlig ikke å lære meg på de 2 dagene føre vi skal ut med båten, så da kunne jeg godt få lov til å slutte på kurset uten å tape noe penger på det. Snakket litt med Henrik om det, for jeg ville jo så klart at han skulle fortsette, men da vile han også slutte. Så da bestemte vi oss for at den ene dagen på kurset ble det. Og at vi heller får finne på noe annet disse dagene her oppe. Skulle så gjerne ha tatt dykkelappen, for alt det andre var så kult, og jeg klarte faktisk alt det andre. Men når han sier jeg ikke kommer til å klare det, så er det liksom ikke noe vits.

Så da får vi se om vi kan finne på noe annet her oppe. Kanskje vi reiser et par dager tidligere nedover til Brisbane for å rekke å hilse på Joachim. Vi skal iallefall prøve å få kontakt med han for å se om det er mulig!!!

Det var alt for denne gangen, skal prøve å oppdatere litt raskere nå, siden vi kan bruke pc’en min borte ved resepsjonen....

Ha det bra så lenge...



Ingen kommentarer: