onsdag 25. juni 2008

Siem Reap

Uff, nå er det lenge siden jeg har skrevet her. Siden vi dro fra Kuala Lumpur til Siem Reap så har jeg ikke hatt internett på rommet, og den internetten som er på hotellet her er så dårlig så den kan ikke laste opp bilder, så jeg har ikke hatt mulighet føre nå. Dvs. Ikke akkurat nå, for nå sitter jeg på rommet og skriver dette i et word dokument, slik at jeg kan finne en internett kafe i morgen og legge dette over på siden. Henrik ligger ved siden av meg og sover, siden klokken er over tolv her nede. Vi er 5 timer foran dere hjemme i Norge. Så jeg sitter å skriver dette på senga.

Men tilbake til reisen. På mandag reiste vi fra Kuala Lumpur til Siem Reap i Kambodsja for å møte Hege og Morten som er på bryllupsreise her. Flyet vårt gikk kjempe tidlig, så vi ble hentet på flyplassen her i Siem Reap klokken 13. Fikk sjekket inn på hotellet og for første gang på denne ferien så hadde vi sol. Så vi la oss litt ute på terassen i sola for å få timene til å gå og prøve å få litt farge. Hege og Morten kom med et sent fly, så de ble ikke hentet føre halv åtte. Så vi hadde god tid til å planlegge noen små hyss J He he... Resultatet kan du jo se på bildet, bortsett fra at det var han fra hotellet som skulle hente de som stod med lappen på flyplassen. De lo godt når de så den... Den kvelden spiste vi på Viva, en meksikansk restaurant som Henrik og jeg spiste på sist vi var her.


Dagen i dag, dvs. Tirsdag 24. Juni så stod vi opp tidlig for å reise å se alle templene. Vi så ikke alle, for det er over 1000 stk, men vi så de med mest serpreg. Som Bayon, Ta Prohm, Angkor Wat osv. Vi reiste fra hotellet klokken 08, og var ikke tilbake føre etter 17. Så det har vært en lang dag i varmen og i sola! Men den har vært kjempe fin, vi har fått sett masse og tatt masse fine bilder og så klart spist litt lokal mat. Når vi kom tilbake til hotellet, var det rett i bassenget en times tid.
Klokken 19 hadde sjåføren vår reservert bord til oss på en restaurant hvor det skulle være et danseshow. Så der fikk vi spise enda mer lokal mat mens vi så på forskjellige danser. Etterpå fikk vi ta bilde sammen med de! Tilslutt i dag så ble det en Frozen Daquiri på oss! Den kostet bare 2 dollar, men var ikke så god for det var litt for mye rom i den. (Den vi lager er mye bedre Linda!!!)


Men nå får jeg vel gi meg, skal sove litt siden vi skal tidlig opp i morgen også. Vet ikke helt hva som skjer enda, siden Hege og Morten ikke vet om de får sene flybilletter eller tidlig. Så hva vi skal gjøre får dere heller vite neste gang jeg er på nett...

Ingen kommentarer: