onsdag 25. juni 2008

Den flytende landsbyen


Hmmmm... Sitter på internettcafe’n for andre gang i dag. Må jo prøve å holde dere litt opdatert hjemme også. I dag fikk Morten og Hege bestilt seg flybilletter tilbake, så da hadde de nesten hele dagen sammen med oss alikevel. Om de måtte ta bussen så måtte de nemlig ha reist tidlig. Så vi bestemte oss for å reise til den flytende landsbyen. Henrik og jeg var jo der for to år siden også, men synes det var helt greit reise dit en gang til. Samme sjåfør som i går var med oss i dag også. Etter å ha kjørt båten ut på åpent hav, reiste vi til en flytende restaurant. Der fikk vi holde en slange om vi ville, denne tror jeg var halv død siden det var små unger som gikk rundt å bar på den. Og så fikk jeg det også bekreftet da jeg fikk den på skuldrene. Den leet jo så vidt på seg! Men nå har jeg jo faktisk holdt en slange 2 ganger i løpet av under en uke... Snart kurert kanskje??? Næh, tror ikke det! Men det stoppet ikke der, for vi fikk nemlig også smake på slange. Denne var flådd og hadde hengt til tørk i noen dager, og så fikk vi noe vi kunne dyppe den i, så den smakte ikke så ille. Den var jo helt tørr og litt salt! Smaker som kylling sa guiden, men jeg vet ikke helt jeg. Morten fikk også lov til å fiske den maten vi skulle spise, så da ble det catfish til lunch. Den var frityr stekt og smakte ganske godt.


Etter dette var det tilbake på hotellet for å slappe av litt føre vi skulle gå en tur på markedet. Ikke så mye å shoppe her, mest suvenirer og t-skjorter som det står kambodsja på. Så det ble ikke noe shopping på meg, bare titting. Så var det tilbake på hotellet for å si adjø til Morten og Hege, de skulle reise med 1950 flyet til hovedstaden. Men rett føre de reiste så kom uværet. Det tordnet og lynet og regnet plasket ned. Så vi er litt spente om de får reist siden de skal reise med et propellfly!

Ellers så skjer det ikke noe mer spennende i dag, skal bare finne et sted å spise senere i dag, pakke litt og se en film føre vi skal sove. I morgen er det avreise til Langkawi i Malaysia, men det skjer nok ikke så mye da heller, siden vi skal fly klokken ett og er vel fremme like føre åtte. Vi må nemlig mellomlande i Kuala Lumpur og så må vi stille klokken igjen!
Det var alt for i dag, neste gang jeg skriver så er jeg tilbake i Malaysia...

Ingen kommentarer: