lørdag 21. juni 2008

Dyreparken og Hard Rock cafe

I dag har vi vært en tur i dyreparken som ligger 13 km øst for Kuala Lumpur. For å komme dit, måtte vi først ta skytrain til en stasjon like i nærheten, for så å ta toget videre til en endestasjon like utenfor sentrum. Derifra tok vi en taxi, og vips, så var vi fremme. Vi betalte 15 RM pr. person (dvs. 24 norske kroner!!!) hver for å komme inn! Så jeg skjønner at de kaller dette verdens billigste land. Det var en kjempe stor dyrepark som vi brukte nesten 3 timer på å se alt i og da satt vi kun rolig når vi spiste litt mat og når det regnet! Vi fant også en foto stasjon som vi kunne bli tatt bilder av sammen med en slange, og tro det eller ei, jeg som er liveredd for slanger, betalte utrolige 10 RM (16 NOK), for å bli tatt bilde av sammen med den. Stakkars han som skulle ta bilde av meg ble så bekymret for ingen av bildene mine ble noe bra siden jeg var så redd. Så jeg måtte få den slangen på meg 2 ganger føre han fikk et OK bilde!




Får håpe jeg snart kan bli kurert, for det er sikkert ikke siste gangen jeg må holde en!



Ellers så må jeg jo si at reiseruten vår er blitt forandret i dag! Vi skal møte Morten og Hege i Siem Reap i Kambodsja på mandag. De er på bryllupsreise i Kina og Kambodsja, og lurte på om vi hadde lyst til å møte dem. Noe vi synes hørtes veldig koselig ut, så da dropper vi å reise til Penang, og reiser heller til Kambodsja. Vi var jo der for 2 år siden og har hele tiden sagt at vi ville tilbake, så dette blir veldig bra. Har fått samme hotell som sist også, så da kjenner vi jo oss litt igjen. Gleder meg til å se Angkor Wat igjen også, de templene tror jeg man kan se om og om igjen uten å bli lei :-)



I kveld spiste vi på Hard Rock Cafe her i Kuala Lumpur. Og jeg har vel aldri vært der uten å spise nachos og fahitas, så det ble sånn i dag også. Tror en av mine neste reiser må bli til Mexico, siden jeg er så glad i mexikansk.

Men tilbake til denne reisen, i morgen må vi ut å prøve å finne en Sony butikk, for jeg har faktisk klart å glemme lader til videokameraet mitt :-( Vet ikke hvordan jeg klarte det siden jeg la den frem, men jeg håper virkelig at vi får tak i en. Blir kjempe lei meg om jeg ikke får filmet mer nå, siden vi bare har vært borte i 3 av 25 dager! Så jeg håper butikkene er åpne i morgen. Og så skal vi prøve å komme oss på en sånn City Tour buss, sånn at vi kanskje kan se litt flere attraksjoner her i KL.

Ingen kommentarer: