tirsdag 18. oktober 2016

På tide å fulløre forrige reisebloggpost...

Tidlig, tidlig på morgenen er jeg på plass på flyplassen i Skottland, endelig skal siste flyet tas før jeg er fremme. Endelig skal jeg komme frem jeg også.



 Jeg reiste i olabukser, en tynn genser, med en strikkagenser over, samt en jakke. Det var jo tross alt høst både i Norge og Skottland. Lite visste jeg at noen timer seinere så skulle jeg nesten bli slått ut av varmen og ikke minst skyfri himmel og sol.



 28 grader ja, på tide å få av seg noen av klærne. Tror mange tittet litt rart på meg der jeg gikk utenfor flyplassen med så mye klær i den varmen.
Jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle bruke 700,- på en taxi, så jeg ville prøve meg på bussen. Spurte meg litt frem og til slutt fant jeg riktig bussholdeplass. Fikk tatt av meg jakke og genser, men det var fortsatt varmt. Men jeg fikk bare bite tennene sammen, og holde ut til jeg kom meg frem til hotellet. Orket ikke å begynne å lete etter et sted hvor jeg kunne skifte, og kanskje miste bussen. Så jeg stod heller tålmodig å ventet på bussen, og bare nøt varmen. Endelig var jeg fremme og endelig skulle jeg nyte litt sol på kroppen :-)

Bussen kom og den kostet hele 4€! Litt forskjell fra de 70€ de skulle ha for taxien. Og drøye 45 minutter etterpå var jeg fremme.


Anfi Del Mar på Gran Canaria i Spania, her skulle jeg bo de neste 6 dagene. Jeg hadde aldri vært på Gran Canaria før, så jeg så veldig frem til å få oppleve ett nytt sted. Og Anfi Del Mar er jo så kjent sted, så jeg gledet meg til å se dette fantastiske stedet.

Jeg har jo alltid vært vane med å reise på opplevelsesferier, hvor jeg nesten ikke lå på stranden. Men denne ferien skulle gå til nettopp det. Samle batteriene, nyte late dager i solen og tiden med familien.


Og dette er utsikten fra hotellrommet vårt. Vi bodde på Monte i 9.etasje. Toppetasje leilighet med stor veranda og en generelt stor leilighet med 3 soverom og 3 bad :-) Luksus i 6 dager var ikke feil!


Den kjente hjerteøya. Formet som et hjerte ute i havet. Der er det koselig å bare gå seg en tur eller slappe av på beach restauranten som er der.


For å komme over på hjerteøya må man gå over denne fine broen. I vannet under kunne man se forskjellig fisk svømme. Og ikke minst var det plantet mange fine blomster over hele øyen.


Så var første kvelden kommet og jeg satt på verandaen og bare nøt denne fantastiske utsikten og lysene som skinte opp.


Ny dag og nye muligheter. Når en er på ferie med små barn så blir det tidlig opp, men det skjer nødvendigvis ikke så mye. Så etter frokost ble det litt lek og så nyte solen ute på verandaen.



På kvelden gikk turen til Puerto Rico, en turistby i Mogán kommune på sørkysten av Gran Canaria.  Byen regnes som det mest solrike stedet på Gran Canaria. Maksimumstemperaturene ligger på rundt 20-25 grader om vinteren. Stedet domineres av turistnæringen, mange hoteller og utesteder, et stort kjøpesenter og flere badestrender.





Siden min familie er veldig ofte på Gran Canaria så har de sine favorittsteder hvor de spiser, og i dag ble det mamma´s valg og da endte vi opp på en kinesisk restaurant hvor man kan spise så mye man vil og ta hva en selv ønsker fra buffeen. Her var det mye god mat og jeg tok til meg flere ganger.



Gran Canaria er jo nordmennens favoritt sted, og det er lett å se at mange nordmenn er her og bor her.  Over kan du se bilde av en restaurant vi fant i Puerto Rico, norske flagg og meny på norsk. Skal sies at vi ikke var innom den, kun gikk forbi den.





Som tidligere nevnt så skulle denne lille ferieuken brukes til å slappe av, samt nyte sol og varme. Den neste dagen skulle vi endelig teste ut stranda. Men først skulle vi gå en tur på det store hotellområdet.
Sola skinte og ikke en sky på himmelen.


På Anfi del Mar har de en kjempefin sandstrand, og et utrolig klart vann.




Denne katten har visst vært på området i mange, mange år og Ovidia synes det var så stas å se etter den katten hver gang vi skulle gå forbi de faste stedene hvor den pleide å ligge.



 Og etter noen timer på stranden og Ovidia skulle sove middag, passet jeg på å nyte noen timer i solen på verandaen med en god bok. Og jeg hadde ikke klart å ligge sånn om det ikke var for at boken var bra. Jeg er vanligvis en rastløs person som hele tiden må oppleve noe, så denne ferien skulle jeg få testet meg selv på det å slappe av og bare nyte solen.


Og når kvelden kom så var det tid for litt mat før Benito show. Hver eneste kveld måtte vi ned å se på Benito og danse med.


En meksikans restaurant ligger nede ved stranden og har kjempe god mat. Vi endte opp med å spise der flere ganger. Dette ble min favoritt - enchiladas :-)
Men jeg måtte bestille ekstra rømme og guacanole til, da jeg liker den best med det.



Og se så fint det er ved bassenget på kveldstid...


I morgen går turen til Mogan, et sted hvor det skal være så fint med masse blomster og et fint havneområde. I tillegg skal det være marked der, og kanskje jeg får shoppet noe også.

Ingen kommentarer: