fredag 21. oktober 2016

Mogan - Marked og fine blomster

Fredag morgen og da er det alltid marked i Mogán! 
Puerto de Mogán er en sjarmerende liten fiskerlandsby med moderne innslag - langt fra den mer hektiske hverdagen på feriestedene lenger øst. Ny, fin bebyggelse harmonerer perfekt med den opprinnelige bebyggelsen, og feriebyens lille sentrum domineres av trange, koselige smågater uten biltrafikk. Bebyggelsen består av hvitkalkede hus kledd med bougainvillea, små butikker og blomstrende hager.
Havnen er byens naturlige sentrum og her setter fargeglade fiskebåter og besøkende seilbåter sitt spesielle preg på omgivelsene.



Lite visste vi at det skulle være så mye mennesker her den dagen. Vi vet jo at markeder er populært blant turister og man får ofte handlet mye til en billig penge, men dette var nesten på grensen til at vi ikke orket. Vi gikk og stod i kø, og det ble ganske så varmt mellom bodene. Så det ble en tur opp og ned, så gikk vi heller mot stranden og mot restaurantene.


Og etter å ha sittet på en overfylt gaterestaurant og fått i oss litt lunsj, gikk turen videre mot havneområdet. Men først måtte i gå gjennom noen flere boder, men her var heldigvis plassen bedre og ikke fullt så mange mennesker. De hadde utrolige mye fint, samtidig som det er mye man ikke kunne tenke seg å kjøpe. Men litt shopping ble det jo så klart på meg også, selv om jeg egentlig ikke hadde så god plass til det med den lille kofferten jeg hadde med meg. 


Og når vi kom frem til havnen så forstod jeg hva de mente. Det minnet meg litt om havnen i Sousse i Tunisia faktisk. Jeg har så mange fine bilder herifra, men måtte prøve å velge uten noen. Så om du noen gang skal til Gran Canaria så anbefaler jeg absolutt en tur hit!






Og kanskje kan det minne litt om Venezia i Italia også. Men broer og kanaler over alt :-)


Se på de fine blomstene og alle de fine fargene!!!




På kvelden gikk vi bare ned på den nærmeste restauranten til leiligheten. Her var det live musikk og mange mennesker. Vi satt lenge å lurte på om vi skulle prøve oss på buffeen her også, men vi endte opp på å bestille en rett fra menyen i stede. Mamma og Raymond koset seg med litt vin, og da gikk det jo sånn når de skulle ta bilde av meg ;-)


Og til mat endte jeg opp med en annen favoritt, nemlig pasta carbonara. Ikke like god som den man får i Italia, men den var god denne også.


Og nok en kveld endte på Benito show, og i dag var Bonita der også! Ovidia synes det var kjempe stas når hun kom bort å hilset på.


Og jeg klarer ikke å la være å poste bilder fra dette fantastiske hotellet. Alle bildene er forresten tatt med min Samsung S7 edge og jeg har hverken redigert bildene eller brukt noen form for filter på de.



Antrekket for kvelden var en enkel sommerkjole fra Nelly.com, og de er så gode å gå i.



Tidlig kvelden blir det når man er oppe tidlig med små barn, og nå er det ikke mange dagene igjen til turen faktisk går hjemover igjen. Så i morgen skal vi nyte dagen ved bassenget og ikke minst feire bursdagen til ho mor...

Ingen kommentarer: