fredag 4. juli 2008

Snorkling og tur til Turtle Island

I dag var dagen da vi skulle på snorkletur og reise til Turtle Island. Spennende tenkte jeg, og så for meg klart og stille vann og masse fisker og fine koraler (sånn som i Thailand). Men jeg tok visst litt feil der. Når vi kom til stranden som vi skulle kjøre båten utifra så fikk vi beskjed om at det blåste fryktelig i dag, så han lurte på om vi kanskje skulle ta med redningsvester! Vi tenkte at så ille kunne det vel ikke være, så vi sa nei takk og gikk til båten. Begynte å kjøre utover og merket fort at det var litt bølger. Vannet var ikke så klart som jeg håpet heller. Etter en stund stoppet båten og vi fikk beskjed om at her kunne vi hoppe ut og snorkle. Det bølget ganske bra og jeg kom vel ikke mer enn ut i vannet føre jeg følte jeg nesten druknet. Maska tok inn vann og jeg fikk masse vann i nesa. Når jeg skulle prøve å holde meg til båten så ble jeg bare slengt inn i motoren og fikk en fin kul på leggen. Så jeg sa til Henrik at det her, det gidder ikke jeg. Du får snorkle du! Så jeg kom meg opp i båten etter hvert (5 forsøk eller noe sånt, var jo ikke stige der!), og la meg der istede. Ble jo sjøsyk av å sitte oppreist mens Henrik snorklet! Han gadd ikke så veldig lenge han heller, for det var ikke så bra der. Og så var det jo så mye bølger.

Så vi reiste til Turtle Island. Der fikk vi se mange skilpadder fra de var 5 dager gamle til over 65 år. Vi fikk også holde dem. Noe som var kjempe artig! Noen av de var veldig store og tunge, mens noen var små og søte.

Etterpå kunne vi får holde diverse andre dyr hvis vi ønsket det. De hadde flaggemus, ørn, iguan og slange. Vi holdt oss til flaggemus og ørn i dag, magen min var ikke helt klar for å holde noen slange i dag etter den båtturen! Og så har jeg jo allerede holdt 5 slanger hittil denne ferien, og det er vel ganske bra til å være meg som er liveredd for slanger!

Vi skulle egentlig være på en 4 timers tur, men siden det blåste så mye så fikk vi han som kjørte båten til å kjøre oss på land, så vi heller kunne reise en tur på stranda i Kuta. Mye bedre enn å sitte å bli sjøsyk...

Så vi reiste en tur dit og solet oss i noen timer. Spiste lunch på en ute restaurant og gikk tilbake til bungalowen vår. Tok en dukkert i bassenget der og det var det. I kveld har vi bare vært på en italiensk restaurant å spist litt, og så gikk vi å tittet litt i butikkene i Kuta. Og ja, jeg fikk spise fajitas på Hard Rock Cafe i går....



Ingen kommentarer: