lørdag 3. november 2012

Fra Vegas til LA

Som jeg skrev i innlegget i går så kommer det litt mer fra kvelden i går, i dag. Og så kommer det så klart litt om hva som har skjedd i dag.
Men først tilbake til gårsdagen.
Vi skulle jo se KA på MGM Grand på kvelden. Så etter å ha spist middag på Hard Rock Cafe med en som Ove kjenner fra England så gikk vi bort til MGM Grand. Som bare lå rundt 20 meter fra der vi spiste.
Vi hadde ganske så god tid siden ikke showet skulle starte før 2130, så da ble det litt frozen yogurt først. Min ser dere først, så er det Ove sin og tilslutt Eva sin. Veldig godt med litt friske bær på :-)



Her lagde man den helt selv og så bare veide de den etterpå og du betalte pr oz.



Måtte bare ta bilde fra toalettene på MGM. De hadde små tv'er ved alle speilene, som de viste reklame fra hotellet på. Så når man står og vasker seg på hendene så kan man f.eks se en liten teaser fra showet.



Siden det var kjempestrengt inne på showet, fikk vi overhodet ikke lov til å ta bilder eller i det hele tatt holde i mobilen. Så jeg har googlet det og iallefall funnet noen få bilder fra showet. Ikke like gøy når jeg ikke har tatt de selv, men det er heldigvis ikke så mange. Og så ville jeg så gjerne at dere skulle få se litt fra dette fantastiske showet.




KA er et show av Cirque du Soleil på MGM Grand i Las Vegas, Nevada. Laget og regissert av Robert Lepage , showet og teateret koste $ 220 millioner å utvikle.
KA er den første Cirque du Soleil produksjon som avviker fra selskapets vanlige format-produksjon og presenterer en mer oversiktlig historie, i motsetning til mer abstrakte visuelle presentert av andre Cirque produksjoner.
Showet har blitt sett av mer enn én million tilskuere siden åpningen i oktober 2004
 



Hvis dere er enda mer nysgjerrige så går det jo ann å google det også, som Eva og jeg gjorde i går :-)






Vel hjemme fra showet nærmere midnatt var det bare å pakke ferdig og legge seg.
Så her ser dere kofferten min ferdig pakket i dag tidlig. Ny og fullstappet koffert klar for å bli med på reisen videre.


Mens den blå fikk bli igjen på hotellet. Den har fått være med på så mange fine turer så det var nesten litt trist å la den være igjen, men siden den begynte å bli så dårlig i låsen så måtte den bli igjen.


Så var det ADJØ Las Vegas og HELLO Los Angeles...


Men først ut av taxien og vente på Ove med leiebilen. Her ser dere all bagasjen vår. Skulle nesten tro det var 4 personer som var ute å reiste, men det er bare Ove som har shoppet så mye så han har 3 store bagasjer...


Og der har vi bilen som vi skal ha her i LA. Heldigvis stor nok til all bagasjen...



Måtte bare ta med dette bildet. For Eva skulle ta bilde av skiltet Death Valley for meg, men det kom litt brått på henne. Så det ble litt uklart, men man ser jo hva det står da, så tusen takk søs :-)


Dagens lunch ble inntatt på Taco Bell. Kjempe god mat og egentlig altfor billig spør du meg. Jeg betalte 4,5 $, dvs under 30 kr for en Burrito med 1/2 liter drikke. Og da er det gratis påfyll av drikke om man ønsker det. Men skal ikke klage, billig mat er bra det også. Men da skjønner jeg jo hvorfor så mange heller spiser ute enn hjemme.



Og så endelig skiltet som viser hvor vi er kommet!!!


Her ser man Downtown LA...


Og så på vei opp til West Hollywood.




Og så var vi fremme på hotellet, og jeg var ganske så spent på hva slags hotell vi skulle bo på nå, og ikke minst hvordan rommet mitt så ut.
Denne lille søte frosken møtte meg inne på badet.






The Grafton
Ett West Hollywood Hotel på legendariske Sunset Strip - TheGrafton på Sunset
Vekk dine sanser på et elegant, moderne West Hollywood hotell som ligger på den legendariske Sunset Strip. Slapp av ved Middelhavets hage og et saltvannsbasseng, fest som en rockestjerne om natten og sove i løpet av dagen på en av LA fremste boutique hotell.
Drevet av elektrisitet av den legendariske Sunset Strip, og alle av Las beauties, er The Grafton på Sunset i hjertet av byens evige buzz.
Skilte 104 romslige rom og fire nylig ombygde ultra-glam gjest suiter , har The Grafton spredt seg over fire ekspansive etasjer. Hver av de boenhetene er spesielt utformet med ergonomiske møbler og moderne fasiliteter for å lette gjester i en salig sinnstilstand.
 



Sjekk ut inngangsdøra mi...



Sånn ser det ut rett utenfor døren. Kun to rom har det sånn utenfor og det er våre to rom denne helgen. Hva synes du - Kult eller ikke? 




En liten kjøretur nedover i Beverly Hills og vi fant dette hotellet. Noen som kjenner det igjen?


Selv om du aldri har vært i Beverly Hills, er det fullt mulig at Regent Beverly Wilshire Hotel (ligger på Wilshire Boulevard, ved sørenden av verdensberømte Rodeo Drive ) vil være noe kjent for deg.

Hvorfor?


Er du en fan av Julia Roberts og Richard Gere? Så mest sannsynlig vil du huske det glamorøse hotellet i "Pretty Woman" (1990) og dens Presidential Suite, hvor paret bodde på i Beverly Hills .

Hotellet ligger bare noen skritt unna de glitrende butikkene i Rodeo.
 


Så først stopp, enda mer Frozen Yogurt, men denne gangen fra Pinkberry.


Og sånn så min ut i dag :-)



Det nærmer seg solnedgang og vi er på vei til ett annet kjent sted i LA.


Rakk akkurat å få med oss solnedgangen.


Her ser dere den berømte piren som ligger i Santa Monica.


Santa Monica er en kystby i Los Angeles County i USA med 96 500 innbyggere (2004). Med 325 soldager i året er byen et populært turistmål. Den svært populære stranden, Santa Monica Beach, har en flott beliggenhet.
 






Etter litt shopping ble det middag på Barney's Beanery, som vi også spiste på sist vi var her, men da var det frokost, nå er det middag som gjelder.


De kjempe fine menyene som ser ut som aviser...



Eva og Ove endte opp med hver sin burger, mens jeg...


Tenkte jeg skulle prøve en calzone, men hva skjer med at tomatsausen kommer i en skål utenfor a???
Det er andre gangen på litt over en måned hvor jeg får den utefor, jeg vil ha den inni jeg...
Så den smakte helt greit, men hadde nok vært mye saftigere med sausen inni...


Etter maten ble det en tur opp til disse flotte lysene. Som ligger utenfor og hører til  Los Angeles County Museum of Art.





Og til dere som lurte på hva slags shopping det ble i dag. Jeg shoppet på Victoria Secret, men siden det er mye gaver oppi der også, så kan dere ikke se innholdet, men dere kan jo se den lange kvitteringen som er nesten like lang som kofferten min. Sier jo litt om hvor mye jeg kjøpte kanskje?!? Hehe...
Nei jeg har egentlig ikke mer plass, men krysser fingrene for at den ikke er for tung, hvis ikke så får jeg smile pent til Ove og håpe at han kan ta noe i en av sine 3 bagasjer...


Nå er det nattaen her... Ny dag i morgen med forhåpentligvis pent vær og nye opplevelser :-)
Natta...

Ingen kommentarer: