lørdag 27. oktober 2012

Oslo - London - Las Vegas


Endelig er ferien i gang og jeg har noen bilder å legge ut :-) Ser at det er over ett år siden sist jeg la ut bilder her, men har jo vært på noen småturer som jeg ikke har lagt ut.
 Men dette er jo den ordentlige ferien i år. Reiste torsdag formiddag fra Sarpsborg med neste stopp Gardemoen. Vi fløy til London og Gatwick denne dagen. Tok ingen sjanser på å fly hit fredag morgen i frykt for å ikke rekke flyet videre til Las Vegas. Så vi sjekket inn på ett flyplass hotell i nærheten, spiste litt mat og gikk trøtte til sengs.


Tidlig opp fredag morgen for å reise til flyplassen. Fikk beskjed om at flyet var litt forsinket, noe som gjorde at vi fikk enda bedre tid til å spise en god frokost.


Egg og Bacon med eplejuice å drikke, en veldig bra start på dagen :-)


Og så var det tid for å komme seg på flyet. 


Fikk sitteplasser ved nødutgangen, så vi hadde veldig god plass ved beina. Og med selvutløser på kameraet så kan jo alle 3 få være med på bildet på en gang :-) Her har vi bare litt over 10 timer foran oss i flyet. Krysser fingrene for litt søvn underveis sånn at vi kan holde det gående når vi kommer frem, siden vi lander midt på dagen der borte.


Reiseruten vår på kartet. En ganske så lang reise foran oss, men den er definetivt verdt det!


Og hva gjør man da, jo da setter man seg godt til rette i stolen og finner en fin film å se på. Min første ble The Amazing Spider-Man. Dessverre fantes jeg ikke trøtt på denne turen, så det ble en del filmer. Tipper jeg sov max 50 minutter av de 10 timene :-( 


Men de andre klarte jo å sove litt, og da måtte jeg jo benytte meg av sjansen til å snike meg til ett bilde :-)


Nærmer oss Las Vegas!!!


Vel fremme var det bare å vente på han som skulle plukke oss opp. Tipper både Eva og jeg var spent på hva Ove hadde funnet på nå. Hva slags bil skulle hente oss???


Se der ja, denne skal vi kjøre til hotellet med :-) En STOOOOOOOR Hummer-limo!!! 3 personer inn i denne svære bilen. Men klager ikke, den var kjempe fin. Og gjett om det var mange som tittet på oss.


Noen bilder fra innsiden :-)





Og så nærmet vi oss hotellet vårt, på veien kjørte vi forbi noen andre kjente hoteller som Mandalay Bay, Luxor, New York New York ect...




Så var det rommet vårt da, Ove var så snill å leide en suite sånn at vi kunne bo sammen siden vi skal bo her en hel uke. Så her ser dere først ett bilde fra rommet mitt. Sofakrok med utsikt fra 29 etasje, en stor seng som jeg kan ligge på tvers i om jeg ønsker det. Jeg har også ett eget lite kjøkken, eget bad og ett lite skrivebord med flatskjerm tv over.


 Her ser dere fellesrommet hvor vi har ett stort kjøkken, Sofakrok med både flatskjerm tv og en prosjektor med ett stort lerret til.


Eva og Ove sitt soverom har boblebad rett ved senga og ett stort bad tilhørende. Så tror vi skal bo veldig bra den neste uken som kommer!



Etter å ha pakket ut litt klær og sånn så var det på tide med litt mat. Så da gikk turen til Caesars Palace som vi bodde på sist vi var her i USA.



Siden sist hadde de fått en kjempe stor H&M butikk som var på 3 etasjer og hadde egen DJ som spilte musikk. Litt shopping første dagen, ja det måtte jo bare bli det.


Mat på en av favoritt restaurantene her i USA, nemlig The Cheesecake Factory. Og kan noen gjette hva jeg da endte opp med å bestille???


Måtte jo bare bli Pasta Carbonara uten grønne erter. Den smaker så utrolig godt her nede, så kan ikke være her uten å spise den. Men de har jo så store porsjoner her at det er umulig å spise opp hele da.

 

Ellers har vi ikke hatt tid til så mye annet i dag, men skal jo være her en uke. Så får nok masse annet jeg kan legge ut til dere i løpet av den tiden. Her ser dere utsikten fra rommet mitt. Ser at klokken er 0618 hjemme, så nå står dere vel kanskje snart opp og våkner til dette :-)


Nå er det nattaen for min del. Venter i spenning på en ny dag i morgen med muligheter for nye opplevelser og ikke minst bilder til dere. Og ja, jeg skal prøve så godt jeg kan å oppdatere denne hver dag :-) Natta!!!


Ingen kommentarer: