mandag 27. september 2010

Bestilt ny reise - men avreise er dessverre ikke føre februar 2011

JIPPI!!! Ny reise bestilt. Selv om avreise ikke er føre i februar 2011, så har jeg iallefall noe å se frem til når snøen ligger ute og det er kuldegrader. For da reiser jeg en tur til Afrika og nærmere bestemt til Marrakesh i Marokko.



Har sagt flere ganger at jeg kunne tenke meg å reise dit, men har aldri kommet så langt føre nå. Satt å så på 4-stjernes reise i uka som var, og da var de i Marrakesh. Og i den sammenheng hadde Norwegian 20% på flybilletter dit, så da var det egentlig ikke noe å lure på synes jeg. Derfor ble billetter bestilt, og nå er det bare å begynne planleggingen av opplevelser den ene uken vi skal være der :-)



Marrakech - Eventyrbyen

Marrakech er Marokkos eventyrby, og et besøk her er som å tre inn i "1001 natt". Byen kalles også "den Rosa Byen" på grunn av alle sine røde husfasader. Koutoubia-moskeen med sine 65 meter høye minareter er absolutt verdt et besøk. Pass også på å utforske Djemaa el Fna like ved. Det legendariske torget byr på et intenst folkeliv og flere opplevelser utenom det vanlige: Her finner du slangetemmere, akrobater, spåkoner, fakirer, aper og gjøglere. Nyt en rykende varm shishkebab eller spis lunsj på La Moumounia, Winston Churchill's favoritthotell. Utenfor byen venter golfbanene og skitrekkene i Atlasfjellene.

Ingen kommentarer: