torsdag 14. juni 2018

Same procedure as last year...

Og så var det på tide med en liten reise igjen :-) Denne gangen kun 4 måneder etter jeg reiste til India var jeg på nytt på Gardemoen og klar for nye opplevelser, eller i alle fall en ny reise. Som dere kan lese i overskriften så skal jeg tilbake til et sted jeg var i fjor, og det er til magiske Paris i Frankrike. En by jeg aldri blir lei av og gjerne reiser tilbake til år etter år, og som i fjor så skulle jeg reise tilbake til akkurat det samme hotellet og gjøre nesten det samme som i fjor. Men jeg synes det fortjener nye bloggposter for det. Jeg skal nok se om jeg klarer å få til noen nye steder vi ikke var på i fjor som jeg kan vise dere. Så bli med på reisen da vel...


Nytt av året var at vi skulle prøve å reise med AirFrance, da de hadde mye bedre flytider enn Norwegian, samt at vi kunne ha med 23 kg innsjekket bagasje til nesten samme prisen som lavprisselskapene. Og dere skal ikke se bort i fra at jeg kanskje reiser med de en annen gang også. Ingen forsinkelser som i fjor og en enkel og bra boarding. Flyet hadde også god plass til beina og greie seter.


Og når vi landet i Paris ble vi ønsket velkommen av en plakat på norsk :-) Vi landet på Charles de gaulle airport, en flyplass jeg aldri hadde landet på før, selv om jeg har vært i Paris mange ganger. Den var ganske stor og hadde en egen fløy for AirFance sine fly. Den skulle ligge nærmere Disneyland og hotellet vi skulle bo på en Orly som vi landet på i fjor, så vi gledet oss til å komme raskere frem til hotellet. Dessverre hadde det vært en ulykke på veien, så vi måtte kjøre en omvei, samt at jeg tror taxisjåføren lurte oss noe. For vi kjørte og vi kjørte og kom jo aldri frem... Litt over en time brukte vi på en strekning gps´en sa vi skulle bruke 30 min på!


Men vi kom frem til hotellet til slutt, heldigvis mye tidligere enn i fjor. Vi skulle også i år bo på Explorers hotell da dette er det perfekte hotellet for barn i nærheten av Disneyland som ikke koster altfor mye. Ja, det koster å bo her også, men ikke like dyrt som f.eks selve Disneyland hotellet. Og dette er som dere kan se på de neste bildene veldig tilrettelagt for barn.


Rommene er innredet som pirat rom med sjørøvere, papegøyer, kart som teppe og ect. Denne gangen hadde vi valgt et 4 manns rom siden vi var 3 stk og jeg skulle slippe å bo alene, så kunne vi spare litt penger på overnatting. Så da ble det køyeseng og dobbeltseng.


I tillegg til de fine rommene har de badebasseng med sklier og sjørøverskute, minilekeland inne og ute, liten kinosal, spillehall, Disney store, 5 restauranter og gratis shuttlebuss til Disneyland. Så helt topp for barn og veldig greit for voksene at barna koser seg også på hotellet.





Og dragen stod der i år også, den lager lyder innimellom og skifter farge. Den står rett ved heisen og man må liksom forbi den.


På utsiden var det en skute der også, som en kunne klatre litt i, og ikke minst skli ned på en sklie.


Etter en lang dag på reise, reiste jo hjemmefra 0740, for å slippe av Mira hos mamma kl. 08 og være hos Eva og Ovidia i Rakkestad til 0830. Flyturen tok heldigvis bare 2 timer, men så er det jo all venting på flyplassen både før og etter flyreisen, samt taxituren til hotellet. Så vi fant ut at vi skulle spise "pirat" pizza til middag i dag. Denne solgte de på hotellet og vi så så mange som spiste den, så bestemte oss for å prøve vi også. Ikke den beste pizzaen jeg hadde smakt, men det ble noen biter, samt litt pommes frites.



Og etter at maten hadde fått sunket litt var vi klare for å teste ut bassenget. Orket ikke tanken på å stresse bort til Disneyland nå på kvelden selv om det har åpent til kl 22, så da ble det å finne frem badetøyet og komme seg ned.


Som dere ser så må man passe på for å ikke få masse vann i hodet innimellom. Da tømmer nemlig denne "mannen" seg, og det spruter vann. Ovidia synes det var like spennende hver gang men ville ikke bli bløt av den. Hun er fortsatt litt for liten til å ta skliene da de går litt fort, men hun fikk meg til å ta den ene og ja, hele meg gikk rett under vann når jeg kom meg gjennom. Den gikk fort og jeg hadde ikke sjanse til å ikke gå under.


Kvelden ble brått stoppet av at badevakten blåste i en fløyte å alle måtte komme seg opp av vannet. Det viste seg at en eller annen hadde bæsjet i vannet og de måtte stenge det for å få renset vannet. Så da gikk vi tilbake på rommet, fikk dusjet av oss klorvannet og sett litt på Peppa gris før vi la oss til å sove. I morgen skulle vi stå tidlig opp for å reise til Disneyland, så følg med da vel :-)

Ingen kommentarer: