onsdag 20. januar 2010

Las Vegas - Los Angeles

Er ikke så lett å få tid til å oppdatere denne, da vi både er døgnville og ikke er så mye på hotellrommet. Men nå kommer en liten oppdatering på de siste 4 dagene. Siste dagen i Vegas gikk med til litt shopping.





Vi kunne jo heller ikke reise fra Vegas uten å prøve å spille litt, så vi satte oss på en maskin og puttet på $10. Hadde ikke så god tid, så fant ut at det fikk holde i første omgang.

Og vant $51.16 på 5 minutter :-) Skjønner godt at man kan bli spilleavhengig nå man vinner penger så lett...


Ellers så skjedde det ikke stort denne dagen, spiste middag på en sinsykt dyr restaurant på hotellet (litt over 1000,- for 2 personer) og da var det kjempe dårlig service. De la på $90 tips til seg selv, noe jeg ikke syntes de fortjente... Men men,,,

Dagen derpå gikk turen videre til Los Angeles med bil. Ove leide en stor bil som vi skulle ha resten av ferien.

Og det ble litt trangt med tanke på at vi var 6 personer og 7 kofferter... Men vi klarte det vi :-)


Ikke så veldig mye å se på underveis...


En liten matbit på Taco Bell underveis. Definetivt en av mine nye favoritter :-) Håper vi rekker å spise der en gang til føre vi reiser hjem... Nam nam...


Etter litt over 4 timer i bil var vi fremme i West Hollywood, LA.



Resten av dagen gikk til å sjekke inn på hotelle, ordne oss for litt middag på Cheesecake Factory og så sove.

Søndag morgen gikk turen til Santa Monica. Hvor vi hadde frokost på Barney's Beanery.



Etter frokost brukte vi tiden på å utforske Santa Monica. Vi begynte med å gå en tur ned til stranda.
Denne dagen hadde de en minnemarkering for alle amerikanske soldatene som har dødd i Afganistan og Irak. Hadde de tatt med alle som hadde dødd totalt så hadde de fylt hele stranda (og den er gangske så lang) med kors. Antall døde soldater forrige uke var 9.
Siden stranda er så sinsykt lang, så bestemte vi oss for å leie sykler. Noen av gutta valgte vanlig sykler...
Mens Eva, Ove og jeg valgt en 3-hjuls sykkel. Mye mer behagelig :-)
En liten "is" på Pinkberry (er en youghurt is med frukt) føre det var tid for litt shopping. Shoppet litt på Forever 21, Victoria's Secret og Sephora. Gikk innom noen andre butikker også, men fant ikke noe jeg ville ha. Det er masse salg her, og salg betyr ofte masse rot. Så orker ikke alltid å titte så nøye da... Men skal jo shoppe flere dager, så stresser ikke...
Etter litt shopping traff vi gutta, som ikke gadd å shoppe, på Hooters. De hadde satt seg der for å ta seg noen øl. Så det ble en lett lunch der. Kunne jo ikke spise så mye siden vi skulle spise på Ketchup senere på dagen...
Små søte og veldig gode hamburgere...
Og som dere ser så er hele rommet rødt
Neste dag var det klart for frokost på Mel's Drive Inn. Vi skulle egentlig på Universal Studios i dag, men siden det er meldt regn og det var mye regn så droppet vi det. Det ble shopping i dag også. Lars valgt også å reise hjem, så nå er vi bare 5 igjen...
Etter noen timer med shopping (ja, har handlet litt til Linda Marie, Jeanette, Stig, Mira og Bamse også)
så tok vi turen til Hollywood Blvd. for å se på stjernene på bakken...
Noen filmfigurer møtte vi på også, og jeg fikk ta bilde med de helt gratis kun fordi jeg var fra Norge... he he... Og nei, jeg spurte ikke om lov. De kom å spurte om jeg ikke ville ta bilde med de :-) Og da sier man jo ikke nei...
Dagens middag ble på Hard Rock Cafe i Universal Studio's og etter det så vi Book Of Eli på kino. Stor og fin sal, men kjempe kaldt der... Trodde jeg skulle fryse ihjel, men overlevde heldigvis. Neste gang jeg skal på kino i USA skal jeg ha med meg et pledd...
Dagen i dag, som er den neste siste dagen vår i LA har vi tilbrakt på Universal Studio's. Regnet i dag også, men måtte jo liksom få det med oss.
Og sporty som vi var, så trosset vi regnet, og prøvde å gjøre det beste ut av det.
For alle som ville ha, så var det gratis kaffe og kakao i et oppvarmet telt fordi det regnet og var så kaldt. De sier jo at det aldri regner her, men vi har vært uheldige å hatt regn i 2 dager nå. Så det var veldig godt med noe varmt å drikke.
Studio turen måtte vi jo også få med oss. Dessverre så fikk vi ikke kjørt inn der de spiller inn Frustrerte Fruer og Ghost Wishper i dag, fordi der holdt de på med å spille inn nye episoder. Men vi fikk sett mye annet fint.
Det var alt for denne gangen, nå skal jeg ordne meg føre siste middagen i LA. Neste gang jeg oppdaterer så er jeg i Norge igjen...

Ingen kommentarer: